loading...
کُــــــــــــــــرد
آریاس بازدید : 355 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

- بافت سیاه چادر:  که در اصطلاح محلی( دوار) به آن گفته می شود معمولاً توسط زنان عشایر در استان و با استفاده از موی بز بافته می شود. از جمله ویژگی های سیاه چادر می توان به خواص فیزیولوژی موی بز اشاره کرد که بر خلاف بقیه مواد در گرما منقبظ و در سرما منبسط می شود و این به کاربرد ممتاز آن در سیاه چادر کمک کرده تا در تابستان منافذ سیاه چادر باز شده و هوای داخل سیاه چادر خنک شود و در زمستان منافذ آن بسته تا از ورود سرما و باران جلوگیری شود.بافت این گونه پوشش حفاظتی در مناطق عشایر نشین کوچ روی استان ایلام  انجام می شود.

44

668648_b9hgfdE3

111111111111

......>میخواهم بیشتر بدانم<.......

 

آریاس بازدید : 708 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (1)
استان ایلام معروف به عروس زاگرس. +تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی مهرورزی: استان ایلام مهد تمدن ۱۰هزارساله ای است.این استان در کتیبه های بابلی (آلام یا آلامتو) آمده است به قولی معنی کوهستان یا (کشور طلوع خورشید) را میدهد. استان ایلام که در جنوب غربی کشور قرار دارد از شمال با استان کرمانشاه و از جنوب با استان خوزستان از شرق با استان لرستان و از غرب با کشور عراق هم مرز می باشد.

1.

این سرزمین با طبیعتی شگفت انگیز در میان ارتفاعات رشته کوه های زاگرس قرار گرفته است.شمال و نیمی از شرق این استان کوهستانی و بسیار سر سبز و جنوب و نیمی از غربش بیابانی و صحرا مانند می باشد.به همین جهت این استان بسیاز زیبا چهار فصل می باشد و در ایام تعطیلات مورد توجه گردشگران ومسافران بسیاری قرار می گیرد.

غار زینه گان، دریاچه دوقلوی سیاه گاو،آبشار اما ، قلعه کنجانچم،موزه مردم شناسی قلعه والی شهر ایلام،قلعه شیاخ،چشمه های آبگرم،آتشکده سیاهگل،رودخانه پرخروش سیمره،آتشکده موشکان،تنگ بهرام چوبین و …

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    کدهای اختصاصی