loading...
کُــــــــــــــــرد
آریاس بازدید : 355 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش ایلام  پویا به نقل از ایلام به روز، «س ع» از تولیدکنندگان پروفیل فولاد در استان ایلام پنجشنبه هفته گذشته مقابل بانک صنعت و معدن شعبه «پارک وی» شهر تهران اقدام به خودسوزی کرد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: این تولیدکننده بخش صنعت از بهترین و فعال ترین افراد این حوزه در ایلام به شمار می رفت که فقدان ایشان برای بخش صنعت و معدن استان و کشور ضایعه بسیار دردناکی است.
«شعبان فروتن» ادامه داد: مرحوم ع، برای راه اندازی کارخانه پروفیل فولاد در شهرک صنعتی ایلام 60 میلیارد ریال وثیقه را تامین کرده بود و نظام بانکی نیز با پرداخت تسهیلات به مبلغ 50 میلیارد ریال برای این واحد صنعتی موافقت کرد.
وی یادآور شد: شوربختانه بانک صنعت و معدن با وجود تامین وثیقه سنگین از سوی این تولید کننده تنها 25 میلیارد ریال از تسهیلات مصوب را در اختیارش قرار می دهد که این کار، وی را با مشکلات سخت و بسیار زیادی مواجه کرده بود.
رییس اتاق بازرگانی ایلام با انتقاد شدید از بانک ها تاکید کرد: با وجود این که واحد پروفیل فولاد مرحوم (ع) به مرحله تولید رسیده بود ولی به علت ناتوانی در تامین سرمایه در گردش از یک سال گذشته به تعطیلی کشیده شد.
فروتن بیان کرد: برخی افراد در کشور به سبب وابستگی به جریان ها و اشخاص ذی نفوذ به راحتی تسهیلات سنگین از نظام بانکی دریافت می کنند و حتی حاضر به بازپرداخت اقساط نیز نمی شوند در حالی که این تولید کننده خوش نام استان ایلام وثیقه 60 میلیاردی را تامین کرده بود و دارای پیشینه بسیار خوبی نیز در زمینه تولید محصولات صنعتی بود.
وی اضافه کرد: فشار ناشی از تامین نشدن سرمایه در گردش به علت پایبند نبودن بانک ها به قوانین و مقررات با وجود مصوب شدن پرداخت تسهیلات، (مرحوم ع) را به واکنش وادار کرده و با مرگ این تولید کننده بخش صنعت و معدن کشور و استان ایلام از وجود یکی از افراد خوش نام و باسابقه در این حوزه محروم شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی در کشوری همچون ژاپن صفر است در حالی که تولیدکنندگان ایرانی برای دریافت تسهیلات حتی با نرخ 30 تا 35 درصد از سامانه بانکی نیز مشکلات عدیده ای دارند.
فروتن گفت: افرادی همچون مرحوم( ع ) تمام سرمایه و دارایی خود را برای راه اندازی واحدهای تولیدی به هدف اشتغال جوانان تحصیل کرده و جویای کار و رونق اقتصادی استان به کار می گیرند ولی شوربختانه به سبب حمایت نشدن از سوی بانک ها و دستگاه های اجرایی نه تنها سودی از این راه نصیب آنان نمی شود بلکه حوادث دلخراش و ناگواری همچون این حادثه برای آنان روی می دهد.
وی یادآور شد: ماندگاری در عرصه تولید و صنعت با این شرایط به هیچ وجه امکان پذیر نیست و تکرار این گونه حوادث در صورت ادامه وضعیت کنونی در استان دور از انتظار نخواهد بود.
رییس اتاق بازرگانی ایلام تاکید کرد: سود بالای تسهیلات در نظام بانکی کشور بیداد می کند و این وضعیت داد و فریاد و سر و صدای تمامی فعالات اقتصادی را در آورده است.
فروتن افزود: نظام بانکی که خود باید آسان کننده و شتاب دهنده شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان و صنعتگران باشد اکنون به بزرگترین مانع حرکت آنان تبدیل شده است.
وی با استمداد از دولت به ویژه شخص رییس جمهوری برای حمایت ویژه از فعالان بخش صنعت و معدن کشور و استان گفت: لازم است برای کمک به اشتغال و رفع مسائل مختلف حوزه صنعت ایلام، بانک ها همراه و همسو با سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید حرکت کنند.
رییس اتاق بازرگانی ایلام اضافه کرد: بانک ها اکنون بزرگترین تهدید و چالش پیش روی تولید و توسعه کشور هستند و باید دولت آنها را به حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران کشور ملزم کند.
فروتن در پایان ابراز امیدواری کرد که با تصمیم فوری دولت تدبیر و امید شاهد اصلاح رویه های مرسوم در نظام بانکی و مجاب کردن آنان به رعایت قانون و کاهش نرخ سود تسهیلات باشیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    کدهای اختصاصی